Beste lezer,
Deze tweede blog wil ik graag iets meer vertellen over de bezoeken aan de drie de vestigingen van rdgKompagne.
Ik heb een paar assistentes die tijdens mijn werk aan mijn zijde staan en mij ondersteunen bij de praktische dingen die ik zelf niet kan.
Met één van mijn assistentes ben ik naar de vestigingen geweest om een presentatie te geven en kennis te maken met de medewerkers.
Dit om mijzelf voor te stellen en ook om aan mensen die op het kantoor zitten te laten zien hoe ik met mijn Tobii werk.
Met behulp van mijn werk in Nijmegen heb ik een Powerpoint-presentatie gemaakt, zodat ik gemakkelijk een presentatie kan geven aan verschillende groepen mensen.
Om naar de vestigingen te gaan maak ik gebruik van taxivervoer. Dit gaat over het algemeen wel goed. Het maakt je wel wat minder vrij omdat je vast zit aan vertrektijden en soms is dat wel een beetje lastig.
De eerste vestiging die ik heb bezocht was Enschede. Hier was ik al een paar keer geweest, maar deze keer voelde het anders. Normaal gesproken ben ik overal waar ik kom “Nathalie de cliënt “, maar nu ben ik gewoon “Nathalie” en dat voelde goed.
In mijn vorige blog heb ik het over deze vestiging al kort gehad. Ik vond het in het begin toch wel spannend. Aan mezelf merk ik dat als ik zenuwachtig ben dat ik veel meer ga bewegen. In dit geval was de reden dat ik geen idee heb hoe nieuwe mensen op mij reageren en dan word ik zenuwachtig. Achteraf gezien meestal nergens voor nodig.
Ik ben meestal ook heel kritisch op mezelf en vond dat mijn presentatie niet helemaal goed ging omdat ik door de spanning te veel bewoog en het beeld gedraaid geprojecteerd werd.
Na de presentatie heb ik nader kennis gemaakt met de medewerkers en toen merkte ik dat ik kon ontspannen, omdat mensen gelijk wisten dat ze ‘gewoon’ met mij konden omgaan en dat maakte de sfeer relaxed.
Wat ik ook heel erg leuk vond om te zien, was dat mensen naar mij toe kwamen en vroegen hoe ik mijn telefoon bediende. Op zulke manieren maak je ook wel sneller contact en dat is wel heel leuk om te merken en op deze manier wissel je ook dingen uit.
Het tweede vestigingbezoek was in Utrecht.
Deze vestiging was heel anders dan Enschede en ik weet niet precies hoe dat komt. Alle twee gewoon goed. Dit was een iets kleinere groep.
Na mijn presentatie was een tijdje stil en ik durf nooit goed als eerste te beginnen met praten. Dit is wel iets waar ik tijdens mijn stage voor mezelf aan wil werken.
Na een tijdje ontstond er wel een interessant gesprek met een aantal medewerkers over de functies van Tobii. Bijvoorbeeld hoe dingen kunnen worden doorontwikkeld en hoe men nog sneller zou kunnen typen. Zelf heb ik hier ook enkele ideeën over.
Mijn laatste vestigingbezoek was aan Geldrop. In deze regio woon ik zelf en omdat het een kleine groep mensen is, kende ik bijna iedereen. Dat maakte het best wel relaxed. Ook hier was het weer heel anders dan bij de andere vestigingen.
In het begin deed de presentatie het helemaal niet, later gelukkig wel.
Het was een kort bezoek, maar gewoon ook goed en gezellig.
Nu ik alle vestigingen heb bezocht, breekt de tijd van de Support aan en het lijkt me erg leuk om daar met rdgKompagne te staan.
Tot ziens in Utrecht en anders is mijn blog over de Support binnenkort hier te lezen.
Nathalie